ACCOUNTANTSKANTOOR DIRK BRAET bv wordt JOUW ACCOUNTANT bv
Beste klanten,
Beste geïnteresseerden,
Wij kondigden het de afgelopen maanden aan: voortaan gaan we door het leven als JOUW ACCOUNTANT bv. We stuurden jullie allen een kaart op via de post, we lanceerden onze rebranding via mails, social media, enz., en gaven hier en daar wat bijkomende uitleg.
Maar toch horen we nog eens waaien dat “het kantoor overgenomen is”, “Dirk niet meer de baas is”, “het daar allemaal veranderd is”…
Neen dus.
We zitten nog steeds op dezelfde locatie. Enkel zijn we nóg aan het uitbreiden na aankoop van het pand (vroegere ACV) hiernaast.
We werken nog steeds met dezelfde trouwe, enthousiaste ‘bende’ top-medewerkers. Niet meer, maar vooral niet minder.
En we werken elke dag verder om een modern accountantskantoor te blijven, dat jullie het beste advies kan aanbieden, op een persoonlijke wijze, snel, duidelijk, correct, en in verstaanbare taal.
Wat is er dan wel veranderd? Wel. Wim, mijn trouwe medewerker, al 18 (!) jaar, heeft vorig jaar de stap gezet om de serieuze examens bij het ITAA (het Instituut van Accountants) te doorlopen, en is nu ook officieel “Gecertificeerd accountant” geworden.
Uiteraard was dat een moment om onze jarenlange samenwerking nog te verstevigen, en Wim op te nemen in de structuur van het kantoor. Daartoe was het het makkelijkst en duidelijkst om een nieuwe (werk)vennootschap op te richten waar Wim nu ook deel van uitmaakt. Het cliënteel, het personeel en de volledige werking werd zo overgezet naar deze nieuwe vennootschap, waar we ook een nieuwe naam voor nodig hadden.
En zo werd “JOUW ACCOUNTANT bv” geboren.
Met de nodige rebranding en kleur en stijl tot gevolg.
Maar – nogmaals – aan de werking en dagdagelijkse opvolging van jullie dossiers wijzigt er niets!
Op praktisch vlak zullen jullie natuurlijk een nieuwe naam op de briefwisseling zien staan, zal ook de facturatie van een nieuw btw-nummer komen, zal er op een nieuw rekeningnummer betaald moeten worden, enz.
En, jammer genoeg, moeten we (opgelegd door het ITAA) ook de volledige cliëntenacceptatie met Opdrachtbrieven, kantoorvolmachten, enz. opnieuw laten tekenen door jullie.
Nu, geen ramp, op die manier wordt alles ook eens geactualiseerd, en we hebben ondertussen een prima ‘frontdesk’ in huis om dit, ook via elektronische verzending en zo, mooi tot een goed einde te brengen.
Jullie mogen binnenkort dus nog wel wat administratief papierwerk hierrond verwachten.
Ik hoop jullie met dit extra tekstje dus nog eens ingelicht te hebben over de wijzigingen bij ons op kantoor. Wij blijven met z’n allen even enthousiast bezig. Ik mag nog niet op pensioen. Ik mag nog altijd wat “baas” spelen. We zijn niet overgenomen. En blijven op natuurlijke wijze groeien met ons team, om jullie verder op een directe persoonlijke wijze bij te staan op boekhoudkundig – administratief – fiscaal – juridisch – ondernemersvlak.
Met heel veel enthousiasme. Met heel veel “goesting”.
En we hopen jullie binnenkort allemaal te kunnen uitnodiging op de opening van ons nog eens uitgebreide, vernieuwde kantoor.
Dank voor jullie vertrouwen. Voor de jarenlange samenwerking. En uitkijkend naar een nog betere toekomst.
Steeds ondernemende groeten.
Dirk Braet
Jouw accountant